SINDICATUL PENTRU UNITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI trage un semnal de alarma cu privire la situatiile care pot aparea daca nu se prevad si daca nu se vireaza la timp alocarile bugetare care permit functionarea SNTFC CFR Calatori SA. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Federatia Agro Propact si cu Sindicatul National al Lucratorilor din Pedologie si Agrochimie a organizat, vineri, 24 noiembrie 2017, la Muzeul Judetean Arges din Pitesti, dezbaterea cu tema:Dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonelor rurale din Romania, eveniment care s-a desfasurat in ajunul manifestarilor dedicate Marii Uniri, dar si in contextul activitatilor nationale ce au marcat Ziua internationala pentru eliminarea violentei impotriva femeilor.Dezbaterea de la Pitesti, a reunit aproximativ 150 de persoane din intreaga tara, reprezentanti sindicali din agricultura si din Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Durabile si din institutiile subordonate acestui minister. Evenimentul s-a bucurat de o acoperire mass – media importanta, majoritatea televiziunilor de la nivel national si local, au transmis cele mai relevante aspecte dezbatute pe parcursul acestei activitati.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Avand in vedere ca in data de 23 aprilie 2016 este Ziua Feroviarului, Alianta Nationala Sindicala Feroviara (A.N.S.F.), organizatie sindicala reprezentativa la nivel de sector de activitate “Transporturi terestre si servicii conexe” va intampina, vineri, 22 aprilie 2016, Ziua Feroviarului prin organizarea unui Miting de Protest, intre orele 10.00-13.00, in Bucuresti, Piata Garii de Nord, nr. 1-3, sector 1, in Parcul din fata Ministerului Transporturilor.

Colegii nostri intentionaza ca prin acesta actiune de protest sa atraga atentia asupra urmatoarelor aspecte care afecteaza functionarea sistemului de transport feroviar din Romania:

  1. Implementarea unor diverse „Strategiipentru unitatile feroviare de stat, conduc la falimentarea sistemului feroviar, deoarece acestea nu raspund provocarilor cu care se confrunta transportul de calatori si de marfa, fiind in contradictie cu ceea ce se intampla in acest sector, in alte State Membre ale Uniunii Europene;
  2. Lipsa investitiilor in Infrastructura Feroviara de Stat (CNCF-CFR SA), precum si a achizitiilor de material rulant nou (automotoare, rame electrice si vagoane noi pentru SNTFC “CFR Calatori” SA), a condus la scaderea continua a vitezei comerciale a trenurilor de calatori si de marfa, indepartand calatorii de calea ferata. Se asteapta astfel, ca si in urmatorii ani, reteaua feroviara din Romania sa se reduca si mai mult, iar prin efectele “Masterplanului”, alte linii feroviare vor ajunge la fier vechi;
  3. Se tergiverseaza aprobarea Legii privind Statutul Personalului Feroviar, iar revizuirea legislatiei privind salarizarea lucratorilor din sistemul feroviar, este amanata continuu datorita dezinteresului guvernantilor. La fel se intampla si cu legislatia specifica feroviarilor privind sistemul de pensii, asistenta sociala, juridica si medicala;
  4. Salariile angajatilor din Unitatile Feroviare de Stat (SNTFC “CFR Calatori” SA si CN “CFR” SA) se platesc cu intarziere deoarece: incheierea Contractelor de Prestari Servicii ale operatorilor de transport feroviar de calatori se face cu intarziere, iar BVC-urile (bugetele de venituri si cheltuieli) anuale ale unitatilor feroviare de Stat, aprobate prin Hotarari ale Guvernului Romaniei,  apar cu intarziere;
  5. Perioada promisiunilor electorale populiste se va termina dupa alegerile locale si parlamentare din acest an, se va strange cureaua, iar diminuarea aberanta a Retelei Feroviare din Romania ca urmare a politicilor de reducere a cheltuielilor Unitatilor Feroviare de Stat, poate conduce la reducerea numarului de trenuri de calatori si/sau marfa, avand ca o consecinta aproape sigura noi disponibilizari/concedieri la Calea Ferata;
  6. Spitalele CFR si alte active din patrimoniul sistemului feroviar sunt instrainate sub diverse forme si din varii motive asa zis economice;
  7. Fara sa existe o justificare economica, reparatorii de locomotive, automotoare si rame electrice sunt separati de mecanicii de locomotiva si automotor de la SNTFC „Calatori” SA, ceea ce permite sa existe doua conduceri care-si paseaza responsabilitatile in timp ce locomotivele, automotoarele si ramele SNTFC„Calatori” SA se distrug pe zi ce trece;
  8. Politizarea functiilor de conducere de la calea ferata, conduce la situatii in care functiile din sistem nu sunt atribuite pe criterii strict profesionale;
  9. Conditiile rudimentare de munca si de odihna la cap de sectie, degradarea in continuare a conditiilor de munca si degradarea conditiilor de odihna in dormitoarele existente;
  10. Conducerile Unitatilor Feroviare de Stat si in special, conducerea SNTFC “CFR Calatori” SA a introdus in ultimii ani un regim „politienesc”, iar ceferistii sunt tratati cu dispret si sanctionati de multe ori fara un motiv real si cu exces de zel;

A.N.S.F. va fi sprijinita in organizarea acestei actiuni sindicale de Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN, Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, Federatia Nationala Sindicala din Infrastructura Feroviara si Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR. 

CSN MERIDIAN se implica in aceasta actiune deoarece considera ca:

  • Jaful de la Calea Ferata trebuie oprit !
  • Programul de munca si conditiile de munca ale ceferistilor trebuie imbunatatite daca se doreste un transport civilizat si in siguranta !
  • Investitiile publice in infrastructura feroviara suntcheia dezvoltarii unui sistem de transport feroviar care sa reprezinte un mod de transport pentru populatie, accesibil, sigur, confortabil si mai putin poluant de cat transportul rutier !

Promovarea transportului rutier si implicit subminarea transportului feroviar nu trebuie facuta de directorii si angajatii politici din Unitatile Feroviare de Stat !

Invitam pe aceasta cale, toti colegii de la celelalte organizatii sindicale afiliate la CSN MERIDIAN, care doresc sa se solidarizeze cu actiunile ceferistilor din Bucuresti, sa ne comunice reprezentantii lor la acest miting de protest


Argumente in favoarea sistemului de transport feroviar

Transporturile feroviare au reprezentat motorul activitatilor economice in secolul 20. In anul 2016, nu avem niciun motiv sa consideram ca era acestui mod de transport a apus. La nivel global, european si national, in contextul dezbaterilor privind schimbarile climatice si dezvoltarea durabila, se vorbeste despre necesitatea promovarii unor moduri de transport cu emsii scazute de gaze cu efect de sera, pentru diminuarea impactului asupra mediului inconjurator si ameliorarea conditiilor de viata ale populatiei.

Companiile publice de transport feroviar asigura un serviciu de interes general, iar transportul feroviar de marfa si pasageri se califica a fi unul dintre cele mai sustenabile moduri de transport datorita urmatorilor indicatori :

  • Eficienta energetica – consumul de energie pe unitate de transport este de aproximativ 6 ori mai mic decat la transportul auto;
  • Utilizarea terenului – terenul ocupat de o cale ferata ocupa numai 60% din terenul necesar pentru transportul rutier, cu aceeasi capacitate de transport;
  • Poluarea mediului – volumul poluantilor emanati in atmosfera pe unitatea de transport este numai 1/10 fata de celelalte mijloace de transport;
  • Siguranta circulatiei - transportul feroviar este incotestabil mai sigur decat cel rutier. Numarul accidentelor soldate cu morti si raniti este cel mai mic dintre toate modurile de transport;
  • Coieziune sociala – acoperirea nationala a retelei creaza posibilitatea deplasarii cetatenilor la tarife accesibile, dar si transportul marfurilor ca materii prime pentru economie sau ca produse de consum pentru populatie;
  • Decongestionarea sistemului de transport – reducerea blocajelor in trafic conduce la obtinerea de avantaje economice, sociale si o mai buna protectie a mediului;

Mai mult, sistemul de transport feroviar contribuie la satisfacerea nevoilor de aparare ale tarii prin asigurarea rezervelor si capacitatilor necesare indeplinirii sarcinilor de mobilizare in caz de calamitati sau razboi. In acest sens, Strategia de Securitate Nationala a Romaniei subliniaza ca sistemul de transport feroviar face parte din „infrastructura critica” a tarii.

Diminuarea prezentei statului in economie, unul dintre obiectivele pe care le-au urmarit toate guvernele postdecembriste, indiferent de culoarea lor politica, reprezinta doar o alegere ideologica si mai putin rezultatul unui calcul economic pragmatic. Odata cu caderea sistemului comunist s-a trecut de la o extrema politica si economica, la alta. De la o economie de stat centralizata, la politicile si masurile economice neoliberale de astazi. Experienta tarii noastre si a altor state din UE, in ultimii ani, a dovedit ca este absolut necesar sa se metina functionarea unor servicii publice de interes general.
 

Romania era o tara care detinea una dintre cele mai intinse retele de cale ferata din Europa, insa la 20 de ani de la caderea comunismului, caile ferate sunt intr-o stare catastrofala, victime ale dezinteresului guvernantilor de toate culorile politice.

Situatia actuala a transportului feroviar este departe de a fi compatibila pentru armonizarea acestuia cu sistemul de transport din statele membre ale Uniunii Europene. Avem o infrastructura slaba, incapabila sa suporte un transport eficient in ceea ce priveste viteza de transport si calitatea serviciilor. Politicile guvernamentale de pana acum nu au acordat atentia necesara acestui sector economic strategic, alocarea investitiilor, s-a realizat sporadic si total insuficient, prin exploatarea cailor de transport nu s-a obtinut randament economic satisfacator, iar calitatea serviciilor (respectarea programului orar, securitatea calatorilor si a marfurilor), are mari lacune.



 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design