SINDICATUL PENTRU UNITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI trage un semnal de alarma cu privire la situatiile care pot aparea daca nu se prevad si daca nu se vireaza la timp alocarile bugetare care permit functionarea SNTFC CFR Calatori SA. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Federatia Agro Propact si cu Sindicatul National al Lucratorilor din Pedologie si Agrochimie a organizat, vineri, 24 noiembrie 2017, la Muzeul Judetean Arges din Pitesti, dezbaterea cu tema:Dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonelor rurale din Romania, eveniment care s-a desfasurat in ajunul manifestarilor dedicate Marii Uniri, dar si in contextul activitatilor nationale ce au marcat Ziua internationala pentru eliminarea violentei impotriva femeilor.Dezbaterea de la Pitesti, a reunit aproximativ 150 de persoane din intreaga tara, reprezentanti sindicali din agricultura si din Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Durabile si din institutiile subordonate acestui minister. Evenimentul s-a bucurat de o acoperire mass – media importanta, majoritatea televiziunilor de la nivel national si local, au transmis cele mai relevante aspecte dezbatute pe parcursul acestei activitati.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc alaturi de secretarul de stat Dragos Titea si reprezentanti ai companiilor feroviare s-au intalnit vineri, 10 februarie 2017, la sediul Ministerului Transporturilor, cu liderii organizatiilor sindicale din domeniu.

Subiectele abordate au vizat: bugetele companiilor din calea ferata, proiectul de Lege privind Statutul personalului feroviar, solutii pentru imbunatatirea infrastructurii feroviare, situatia investitiilor in infrastructura si material rulant precum si aspecte ce tin de incheierea noilor contracte colective de munca.  

”Stiu ca sunt probleme in calea ferata, dar totodata, sunt sigur ca pentru fiecare problema exista cel putin o solutie de rezolvare. Singuri poate nu o sa o gasiti. Dar prin dialog, prin respectul reciproc al opiniilor veti gasi solutii care, odata aplicate, vor dezvolta pe termen lung companiile si vor creste nivelul de trai al salariatilor. In mine si colegii mei din minister veti avea intotdeauna un partener pentru promovarea ideilor gasite.” a declarat Razvan Cuc, Ministrul Transporturilor.

Domnul Maxim Rodrigo, Presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania a ridicat urmatoarele probleme: 

  • fata de situatia ca C.C.M. la nivel de SNTFC CFR Calatori SA existent si de situatia ca CCM la nivel de CNCF CfR SA existent isi incheie valabilitatea – FSTFR a solicitat aprobarea urgenta a BVC-urilor SNTFC CFR Calatori SA pe anul 2017 si CNCF CFR SA pe anul 2017 care sa cuprinda o crestere salariala a fondului de salarii pe anul 2017 de cel putin 20% si fonduri suficiente pentru repararea si modernizarea parcului de material rulant motor, BVC-uri necesare pentru negocierea, incheierea si semnarea unui nou CCM la nivel de SNTFC CFR Calatori SA si a unui nou CCM la nivel de CNCF CFR SA;
  • reintroducerea coeficientilor de ierarhizare in CCM-urile ce urmeaza a se negocia si aplicarea
    salariului minim pe economie de 1450 lei pe grila de salarizare din Anexa 1 care se va negocia, respectiv la salariul minim pe economie de 1450 lei aplicarea coeficientului de ierarhizare ce se va stabili pentru fiecare clasa de salarizare in Anexa 1;
  • introducerea in Anexa nr. 2 a functiilor de mecanic formator, mecanic evaluator si sef centru formare si cu plata corespunzatoare a acestora si de a se stabili in noul CCM la nivel de SNTFC CFR Calatori SA pentru personalul de locomotiva durata de 7 ore serviciu zilnic si/sau acordarea de clase de salarizare personalului de locomotiva si acordarea unui spor de 25% de conditii speciale si fonduri pentru imbunatatirea conditiilor de munca si a conditiilor de odihna la cap sectie;
  • pentru personalul de tren trebuie sa se se prevada acordarea de clase de salarizare si acordarea unui spor de polideservire de 25% si fonduri pentru imbunatatirea conditiilor de munca si a conditiilor de odihna la cap sectie;
  • revenirea la drepturile salariale suspendate anterior, etc
  • revenirea la acordarea gratuita a sediilor sindicatelor;
  • revenirea la autorizatiile de calatorie si permise gratuite si neimpozabile salariatilor ceferisti, tinand cont ca in prezent studentii pot merge gratuit, dar familiile ceferistilor trebuie sa plateasca impozit;
  • modificarea Legii achizitiilor, deoarece nu este admisibil ca locomotivele sa nu poata fi folosite, si drept urmare, unele trenuri sa fie anulate, pentru ca nu se pot face achizitii in timp util;
  • acordarea subventiei pentru operatorii privati trebuie sa se faca numai pe sectiile neinteroperabile/numai pe sectiile secundare;
  • capitalizarea SNTFC CFR Calatori SA in vederea achizitiei de catre aceasta de automobile noi si rame electrice noi;
  • revenirea SCRL Brasov SA prin absorbtia acesteia in SNTFC CFR Calatori SA sau a unei parti
    din reparatori inapoi ca salariati ai SNTFC CFR Calatori SA;
  • acciza la motorina trebuie sa revina la operatorii de transport feroviari de calatori pentru a fi folosita la repararea si pentru confortul pe care trebuie sa il asigure materialul rulant.

Mai multe informatii privind aceasta reuniune, gasiti in link-urile de mai jos:

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design