SINDICATUL PENTRU UNITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI trage un semnal de alarma cu privire la situatiile care pot aparea daca nu se prevad si daca nu se vireaza la timp alocarile bugetare care permit functionarea SNTFC CFR Calatori SA. Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN in parteneriat cu Federatia Agro Propact si cu Sindicatul National al Lucratorilor din Pedologie si Agrochimie a organizat, vineri, 24 noiembrie 2017, la Muzeul Judetean Arges din Pitesti, dezbaterea cu tema:Dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonelor rurale din Romania, eveniment care s-a desfasurat in ajunul manifestarilor dedicate Marii Uniri, dar si in contextul activitatilor nationale ce au marcat Ziua internationala pentru eliminarea violentei impotriva femeilor.Dezbaterea de la Pitesti, a reunit aproximativ 150 de persoane din intreaga tara, reprezentanti sindicali din agricultura si din Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Durabile si din institutiile subordonate acestui minister. Evenimentul s-a bucurat de o acoperire mass – media importanta, majoritatea televiziunilor de la nivel national si local, au transmis cele mai relevante aspecte dezbatute pe parcursul acestei activitati.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

SINDICATUL PENTRU UNITATEA SALARIATILOR CFR CALATORI trage un semnal de alarma cu privire la situatiile care pot aparea daca nu se prevad si daca nu se vireaza la timp alocarile bugetare care permit functionarea SNTFC,,CFR Calatori,, SA

 

AFILIAT LA CONFEDERATIA SINDICALA NATIONALA MERIDIAN 

SUS CFR Calatori / Nr. 78 / 25.11.2017

 

Catre:

Presedentia Romaniei - Domnului Presedinte Iohannis Klaus

Guvernul Romaniei – Domnului Prim-Ministru Mihai Tudose

Ministerul Transporturilor –Domnului Ministru Felix Stroe

SNTFC,,CFR Calatori,, SA- Domnului Director General Iosif Szentes

Prin prezenta, SUS CFR CALATORI, care este cel mai mare sindicat din sistemul feroviar roman, va informeaza ca urmare a rectificarii bugetare din septembrie 2017, prin care Guvernul Romaniei a transformat SNTFC,,CFR CALATORI,,SA din unitate PROFITABILA in unitate NEPROFITABILA, micsorandu-i compensatia alocata pentru anul 2017 prin HG nr. 258 din 27.04.2017, aflat in situatia in care suntem datorita faptului ca la rectificarea bugetara din 15 noiembrie 2017 prin OUG nr. 83/15.11.2017 nu s-a reintregit cu suma de 121 milioane lei compensatia SNTFC CFR Calatori SA pe anul 2017 conform BVC-ului aprobat prin HG nr. 258 in data de 27 .04.2017 si nici nu a fost suplimentat BVC-ul SNTFC CFR Calatori SA pe anul 2017 cu sumele necesare achitarii facilitatilor de calatorie de care beneficiaza diferite categorii sociale, SNTFC CFR Calatori SA, va trebui sa-si reduca masiv activitatea in perioada sarbatorilor de iarna prin anularea multor trenuri de calatori zilnice, inclusiv va ajunge sa nu plateasca salariile angajatilor in data de 15 decembrie 2017 si in data de 29 decembrie 2017, iar ceea ce este si mai grav la SNTFC,,CFR Calatori,,SA este ca dupa prima rectificare bugetara din septembrie 2017 cand s-a micsorat compensatia cu 121 milioane lei in 2017, la SNTFC CFR Calatori SA, nu s-a mai putut respecta din cauza Guvernului Romaniei conditionalitatile prevazute in Legea Bugetului de Stat pentru anul 2017 in ceea ce priveste reintregirea salariilor in 2017 ca urmare a maririi salariului minim brut pe economie in timpul anului 2016 si in ceea ce priveste majorarea salariilor in anul 2017 ca urmare a respectarii negocierilor colective si negocierilor individuale din anul 2017 conform prevederilor de cresteri salariale din CCM-ul la nivel de CFR Calatori pe anii 2017/2018 incheiat cu valabilitate din mai 2017, conditionalitati care obligau si obliga SNTFC,,CFR Calatori,,SA sa nu faca reintregirea salariilor si la majorarile salariale prevazute in BVC pe 2017 al SNTFC CFR Calatori SA aprobat prin HG nr. 258 din 27.04.2017, daca:

Nu are profit in anul 2017 sau daca nu incheie macar pe un BVC echilibrat (pe zero) si in consecinta este clar ca SNTFC,,CFR Calatori,,SA este adusa pe pierderi de Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei inca de la prima rectificare bugetara din 2017;

Nu scad arieratele in anul 2017 (in trimestrul IV la aceeasi prestatie ca in celelalte trimestre, cresc arieratele, motiv pentru care trebuie sa scada prestatia dar in aceasta situatie scad si veniturile din incasari);

Procentul de crestere a productivitatii muncii nu este mai mare sau cel putin egal cu procentul de crestere salariala din anul 2017 (in situatia in care nu s-a reintregit cu suma de 121 milioane lei compensatia SNTFC CFR Calatori SA pe anul 2017 rezulta ca productivitatea CFR Calatori in 2017 este de 3% fata de 2016, iar procentul de crestere salariala in 2017 fata de 2016 este de 8% ) etc; 

In aceste conditii nici CNCF,,CFR ,,SA nu va putea sa asigure salariile in decembrie 2017 pentru ca nu va primi contravaloarea TUI de la SNTFC,,CFR Calatori,,SA pentru ca, in aceste conditii in care Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei a micsorat compensatia cu 121 milioane lei pentru anul 2017, nu mai exista la SNTFC,,CFR Calatori,,SA banii pentru plata TUI catre CNCF,,CFR,,SA.

Mai mult SNTFC,,CFR Calatori,,SA si CN CF ,,CFR,,SA vor fi fortate sa se indrepte spre recuperarea de catre SNTFC,,CFR Calatori,,SA a celor 20 milioane lei de la SNTFM,,CFR Marfa,,SA si de catre CN CF ,,CFR,,SA a celor 600 milioane lei de la SNTFM,,CFR Marfa,,SA, moment in care se va falimenta practic SNTFM,,CFR Marfa,,SA;

Va comunicam ca salariatii SNTFC,,CFR Calatori,,SA ce sunt membrii de sindicat ai Sindicatului pentru Unitatea Salariatilor CFR Calatori (SUS CFR Calatori) ne-au comunicat verbal si in scris prin SUS “CFR Calatori” la nivel Central si Filialele Sindicale Teritoriale din care fac parte ca in ultimii ani in vederea redresarii SNTFC,,CFR Calatori,,SA au facut compromisuri din partea lor pentru a face serviciu pe vechiturile din parcul de material rulant motor al SNTFC,,CFR Calatori,, SA si au facut un efort deosebit lucrand multe ore suplimentare pentru a asigura remorcarea trenurilor de calatori ale SNTFC,,CFR Calatori,,SA, pentru ca mecanicii de locomotiva ce s-au pensionat si ce urmeaza a se pensiona sunt inlocuiti abia cand raman posturile vacante si din aceasta cauza se lucreaza in minus cu resursele umane fata de necesar, pentru ca mecanicii de locomotiva si automotor tineri angajati au o perioada de formare de cel putin 18 luni pana sa poata face serviciu in locul pensionarilor pe care i-au inlocuit si pentru ca un Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 615/2015 a adus mari prejudicii operatorilor de transport feroviar de calatori de stat si privati pentru ca intai s-a dat ordinul in anul 2015 si din anul 2015 si in prezent continua si azi sa se faca infrastructura (autorizarea centrelor de formare, a formatorilor si a evaluatorilor etc. ceea ce a intarziat foarte mult preschimbarea permiselor mecanicilor de locomotiva ---cele vechi cu cele europene---, precum si formarea noilor mecanici de locomotiva si automotor) si solicitam sa gasiti solutii de suplimentare fonduri pentru plata facilitatilor de calatorie datorate catre SNTFC,,CFR Calatori,,SA si pentru reîntregirea compensatiei aprobata initial prin HG pentru anul 2017 , de la fondul de rezerva al Guvernului Romaniei pentru ca Guvernul Romaniei si Ministerul Transporturilor care nu a explicat ca nu este normal ca Guvernul Romaniei sa transforme prin rectificari bugetare o unitate feroviara de calatori de stat din profitabila in neprofitabila si in consecinta Guvernul Romaniei si Ministerul Transporturilor sunt cei care au aprobat prin HG un BVC pe 2017 al CFR Calatori pe profit si tot Guvernul Romaniei si conducerea Ministerului Transporturilor sunt cele care la prima rectificare bugetara, respectiv la rectificarea bugetara din septembrie 2017, au micsorat compensatia acordata CFR Calatori in 2017 si vor sa oblige CFR Calatori sa solicite singura aprobarea unui alt BVC pe 2017 pe pierderi si sa lase salariatii SNTFC,,CFR Calatori,,SA fara salarii la 15 si 30 decembrie 2017.

In concluzie va comunicam ca membrii nostri de sindicat ( peste 3000 de salariati ai SNTFC,,CFR Calatori,,SA respectiv: majoritatea mecanicilor de locomotiva si automotor, precum si multi sefi de tren, casieri, revizori tehnici de vagoane etc) ne-au sesizat ca in cazul in care, in ziua de salariu si in continuare nu primesc salariu pentru prestatia efectuata deja se prezinta la locul de munca dar raman acolo pana primesc salariu conform prevederilor CCM in vigoare si conform prestatiei efectuate deja si vor intocmi rapoarte de eveniment ca sunt inapti medical din cauza ca sunt infometati ca urmare a neplatii salariilor la termenul stabilit prin CCM in vigoare si nu vor pleca la drum (nu vor efectua serviciu fara a fi platiti pentru serviciu efectuat deja) pentru ca sa nu puna in pericol siguranta circulatiei.

Va solicitam sa ne transmiteti prin FAX la nr. 0318053975, punctul dumneavoastra de vedere asupra celor sesizate mai sus.

​Presedinte SUS  CFR Calatori

Maxim Rodrigo Gabriel

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design