*Cu prilejul Sarbatorilor de iarna, Confederatia Sindicala Nationala Meridian va ureaza un Craciun Fericit si un An Nou plin de realizari! LA MULT ANI!*Salariatii din Administratia Nationala APELE ROMANE au ajuns la capatul rabdarii. Miercuri, 20 decembrie 2017 s-a declansat o manifestare sindicala spontana a salariatilor de la Sistemul de Gospodarirea Apelor Vrancea, subunitate a Administratiei Bazinale de Apa Siret din cadrul Administratiei Nationale Apele Romane, pe fondul nemultumirilor generate de neaplicarea prevederilor din Legea nr.153 din 2017 cu privire la reancadrarea pe trepte,grade si gradatii salariale. La manifestare au participat salariatii fara studii superioare, ale caror salarii sunt mult sub nivelul prevazut de legea salarizarii nr.153 din 2017.
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

La initiativa Confederatiei Sindicale Nationale Meridian, a Sindicatului Aeroportuar Henri Coanda (organizatia sindicala reprezentativa la nivelul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti SA) si a Federatiei Sindicatelor Aeroportuare din Romania, astazi, 11 decembrie 2017, la sediul CNAB a avut loc o intalnire de lucru cu doamna Magdalena GRIGORE – secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, pentru a promova pe agenda de prioritati a MT subiectele referitoare la strategiile de dezvoltare pentru Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.

La intalnire au participat presedintele Confederatiei Sindicale Nationale Meridian, Ion POPESCU, directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Bogdan MINDRESCU, reprezentanti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane, liderul si viceliderii Sindicatului Aeroportuar Henri Coanda si Maxim Rodrigo, Presedintele ANSF.

Discutiile au vizat urmatoarele subiecte:

  1.  Dezvoltarea infrastructurii aeroportuare;
  2. Infrastructura Aeroportului Henri Coanda – Infrastructura Critica Nationala;
  3. Bugetul de Venituri si Cheltuieli al CNAB;
  4. Stabilirea, prin Ordin al Ministrului Transporturilor, a personalului tehnic nenavigant detaliat pentru fiecare categorie profesionala necesara functionarii eficiente a unui aeroport.

Atat reprezentantii Meridian cat si cei ai SAHC au abordat subiectul transferului contributiilor de la angajator la angajat, iar patronatul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti a asumat ca aceasta masura nu va afecta venitul net al salariatilor sau acordarea drepturilor negociate prin Contractul Colectiv de Munca.

Discutiile au punctat necesitatea promovarii si aprobarii unui buget care sa permita sustinerea proiectelor de investitii in infrastructura si dezvoltarea aeroportuara.

Reprezentantii Sindicatului Aeroportuar Henri Coanda, afiliat la CSN MERIDIAN au solicitat ca pe agenda de prioritati a Ministrului Transporturilor sa se regaseasca si politici investitionale care sa sustina dezvoltarea principalei porti aeriene a Romaniei - Aeroportul International Henri Coanda, al carui trafic anul acesta ar putea sa atinga 13 milioane de pasageri.”

Mobilitatea romanilor din tara si din diaspora, precum si stimularea altor activitati cum ar fi turismului sau a investitiilor in Romania, depinde de functionarea optima a acestui aeroport, la standarde internationale de calitate si siguranta.  

Capitala tarii are nevoie de un aeroport modern, civilizat si sigur, care sa poata fie interconectat printr-o varietate de conexiuni de transport rapide si multimodale (atat feroviare, cat si rutiere), accesibile ca pret pentru toti pasagerii.

Oficialii prezenti la discutii au remarcat faptul ca CNAB a inregistrat progrese in ceea ce priveste reconversia certificatului de autorizare a celor 2 puncte de lucru – AIHCB si AIBB-AV, conform prevederilor Regulamentului european nr. 139/2014, urmand ca acest document sa fie eliberat pana la data de 20 decembrie 2017. Acest rezultat notabil a fost posibil datorita angajamentului actualei echipe de management, eforturilor sustinute ale salariatilor Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, dar si colaborarii eficiente cu Autoritatea Aeronautica Civila Romana.

Din perspectiva dezvoltarii infrastructurii aeroportuare partenerii de dialog social au asumat calendarul actiunilor care urmeaza a se derula inca din aceasta saptamana, in vederea aprobarii Programului Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii la AIHCB, etapizat, pana la emiterea Hotararii de Guvern aferente.

Sindicatul Aeroportuar Henri Coanda a solicitat sprijinul Ministerului Transporturilor in vederea urgentarii aprobarii proiectului legislativ de modificare si completare a HG 1198/2012 privind desemnarea infrastructurilor critice nationale.

Referitor la stabilirea categoriilor personalului tehnic nenavigant, SAHC va transmite Ministerului Transporturilor, pana in ianuarie 2018, o propunere de definire a acestora, care se va concretiza ulterior prin emiterea unui ordin de ministru.

Reprezentantii Confederatiei Meridian si cei ai SAHC au subliniat ca in sustinerea masurilor luate de conducerea CNAB in acest an, avand in vedere cresterea de trafic aerian, un rol important il au eforturile intregului colectiv al CNAB.


Nota de probleme pregatita pentru inaintare Ministrului Transportului, domnul Felix Stroe

 

1.Dezvoltarea infrstructurii aeroportuare

In ultimii 6 ani AIHCB a inregistrat o crestere continua si sustinuta a traficului de pasageri. In 2015 si 2016 aceasta crestere a fost de peste 10%, + 11,6% in 2015 fata de 2014, respectiv +18,3 % in 2016 fata de 2015, cu mult peste media europeana de + 5,2 %.

Cresterea de trafic se datoreaza in mare parte operatorilor low cost. Astfel, daca in anul 2015 traficul low cost reprezenta 44% din traficul total, iar a operatorilor legacy era de 56%, situatia in anul 2016 s-a inversat. Astfel, operatorii low cost au operat 53% din totalul traficului de pasageri, iar operatorii legacy 47%.

Ca urmare a acestei cresteri se estimeaza ca in anul 2018 traficul de pasageri la AIHCB ar putea depasi capacitatea de procesare a terminalului.

Avand in vedere constrangerile de capacitate existente este de o importanta vitala initierea demersurilor in scopul emiterii Hotararii de Guvern privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor aflate in proximitatea lucrarii de utilitate publica, conform O.G nr. 64/1999 privind aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB si a Planului Urbanistic Zonal al AIHCB aprobat in anul 2014.

Totodata se impune emiterea hotararii de guvern privind stabilirea indicatorilor tehnico-economici pentru inceperea efectiva a Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB.

Pentru emiterea respectivei Hotarari de Guvern este necesara aprobarea cat mai urgenta a documentatiei tehnico-economice de catre CTE-MT, in care sunt cuprinse valorile estimative ale terenurilor aflate in limita perimetrului de expropriere (asa cum sunt avizate in actualizarea PUZ-ului AIHCB).

2. Infrastructura AIHCB – Infrastructura Critica Nationala

In domeniul desemnarii infrastructurilor critice nationale se afla in vigoare o hotarare de guvern-HG 1198/2012, vis-a-vis de care a fost emis un proiect de modificare si completare legislativa.

Initiatorul acestui proiect legislativ este Ministerul Afacerilor Interne, in calitate de autoritate nationala.

Solicitam sprijinul Ministerului Transporturilor in relatia cu Ministerul Afacerilor Interne in vederea urgentarii aprobarii proiectului legislativ de modificare si completare a HG 1198/2012.

 3. Bugetul de venituri si cheltuileli AIHCB

Este necesara sustinerea aprobarii unui buget care sa permita derularea proiectelor companiei, in principal in domeniul investitiilor in infrastructura si dezvoltare aeroportuara, pentru desfasurarea activitatilor de aviatie in conditii de siguranta si securitate, la cele mai inalte standarde internationale.

Pentru a crea premizele operarii la standardele recomandate, la fel de importanta este si activitatea de motivare a personalului companiei. In acest sens, bugetul anului 2018 trebuie sa reflecte un procent de crestere care sa acomodeze atat transferul contributiilor de la Angajator la Angajat cat si implememntarea drepturilor negociate prin Contractul Colectiv de Munca.

4. Stabilirea prin ordin al ministrului, a personalului tehnic nenavigant detaliat pentru fiecare categorie de personal operativ, cu precizarea codului ocupatiei, precum si stabilirea tuturor categoriilor de personal necesare functionarii eficiente a unui aeroport, pentru stabilirea unitara a organigramelor si statelor de functii.

Avand in vedere prevederile art. 5 din Legea nr. 95/2008 privind Statutul personalului aeronautic tehnic nenavigant din aviatia civila,

Luand in considerare caracterul mult prea general al sintagmei ”personal operativ” care se regaseste in art. 3, precum si ambiguitatea formularii art. 3, lit. e) din legea mentionata, care dau nastere unor interpretari subiective in defavoarea salariatilor,

Tinand cont ca si aeroporturile care isi desfasoara activitatea sub autoritatea consiliilor judetene se supun, din punct de vedere al reglementarilor specifice, directiei de specialitate din cadrul ministerului,

Va rugam sa ne sprijiniti in vederea stabilirii prin ordin al ministrului a personalului tehnic nenavigant detaliat pentru fiecare categorie de personal operativ, cu precizarea codului ocupatiei, precum si stabilirea tuturor categoriilor de personal necesare functionarii eficiente a unui aeroport, pentru stabilirea unitara a organigramelor si statelor de functii.

Precizam ca nenumaratele interventii anterioare ale Federatiei Sindicatelor Aeroportuare din Romania, au ramas fie fara raspuns, fie cu raspunsuri neconcludente si/sau trimiteri la acte normative care nu au nicio legatura cu prevederile legii 95/2008.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design