90 de ani de la evenimentele sangeroase de la Lupeni din data de 6 august 1929
 
   Afiliere
   Contact

Ultima ora
 

Un Studiul de impact realizat in cadrul Proiectului QQVET, finantat de Comisia Europeana prin ERASMUS + si implementat in România de Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN, subliniaza importanta implicarii profesorilor in derularea programelor de mobilitate transnationala derulate de institutiile de educatie si formare profesionala (VET) si arata ca rezultatele acestor activitati pot fi eficientizate prin reducerea birocratiei, prin cresterea participarii profesorilor la programe de formare profesionala, prin mai multa flexibilitate din partea evaluatorilor si prin sprijinirea suplimentara a profesorilor in etapa de redactare a proiectului


 

Vizualizeaza acest articol in format PDF < CLICK AICI > 

Mai multe informatii despre Proiectul QQVET  < CLICK AICI >


Confederatia Sindicala Nationala MERIDIAN (CSN MERIDIAN) este partener in proiectul european QQVET (Quality Qualification for VET – “Calificari de calitate pentru educatia si formarea profesionala”), finantat prin Erasmus+.

Prin acest proiect, implementat si coordonat de ESMOVIA (Spania) in perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2019, partenerii isi propun sa promoveze in rândul furnizorilor de educatie si formare profesionala (VET) programe de invatare la locul de munca (WBL – Work Based Learning) a elevilor care urmeaza cursurile scolilor profesionale si ale liceelor tehnice, precum si consolidarea dialogului dintre companii si actorii relevanti in domeniul educatiei si formarii profesionale.

Studiul de impact privind experienta dobândita de profesorii din institutiile care furnizeaza programe de educatie si formare (VET) a fost realizat pe baza rezultatelor chestionarelor completate de 30 de profesori care au participat in programe de mobilitate transnationala.

Programele de acest tip sunt atractive pentru cadrele didactice, care asa cum rezulta din studiu, se implica in toate fazele, de la redactarea si pâna la evaluarea proiectului de mobilitate transnationala.

Raspunsurile la intrebarile din chestionar demonstreaza ca profesorii doresc sa se implice in acest tip de programe de educatie si de formare profesionala, dar si in planificarea mobilitatii transnationale.

Cresterea nivelului de cunostinte si de implicare sociala a elevilor, prin programele de mobilitate depinde intr-o mare masura si de buna colaborarea cu profesorii implicati in proiectarea si implementarea acestor programe. 

Intrucât profesorii joaca un rol hotarâtor in pregatirea si instruirea elevilor, participantii la sondaj au evidentiat faptul ca acestia trebuie pregatiti si sprijiniti de institutiile de invatamânt pentru a se facilita astfel implementarea activitatilor prevazute in diverse etape ale proiectelor de mobilitate.

De asemenea, persoanele chestionate au subliniat faptul ca participarea la un program de mobilitate transnationala le imbogateste CV-ul profesional, fapt atestat cu ajuorul unei diplome. Aceasta lucru ne arata ca nu numai elevii sunt cei care câstiga experienta prin intermediul acestor programe, ci si profesorii, dovada ca 73% din persoanele chestionate au considerat ca absolut necesara participarea profesorilor la mobilitatile transnationale in care sunt implicati elevii.

Utilitatea participarii in programe de mobilitate transnationala este demonstrata de faptul ca profesorii ar recomanda elevilor sa participe la aceste programe si ca ei insisi sunt interesati sa participe in programele de mobilitate transnationala dedicate profesorilor.

 
Power by Portal de Afaceri, Catalog Firme by MediaNet Design